5 tips om gemotiveerd te blijven fitnessen

fitnessHerinner je je de dag dat je voor het eerst de sportschool was binnen gelopen? Was het niet een geweldig gevoel, wetende dat je eindelijk die eerste stap naar het leven van een gezonder leven genomen had? Het maken van een bewuste, positieve beslissing om te verbeteren voelt goed aan, en hopelijk hebben we allemaal die belofte gehouden voor onszelf. Maar hoe erg we het ook proberen, het lijkt erop dat er altijd smoesjes zijn om niet te fitnessen.

Het doel van dit artikel is om u te helpen gemotiveerd te blijven fitnessen! Het is niet genoeg om alleen te helpen met hoe je moet fitnessen, maar ook hoe je blijft fitnessen.

Met Lida Daidaihua kunt u gewicht verliezen snel en effectief.

Dus wat kan je doen om gemotiveerd te blijven? Hier zijn vijf tips om vol te houden met fitness.

  • 1) Zoek een fitnessbuddy! Als we weten dat iemand anders ons gaat ontmoeten op een afgesproken tijd en plek zullen we veel minder vaak afzeggen. Ook zul je elkaar motiveren om toch maar wel te gaan. Heb je geen vriend op de sportschool? Neem dan eens een vriend mee en stel voor samen te gaan sporten als deze het leuk vindt.
  • 2) Maak kennis met mensen in de sportschool! Als je vrienden maakt in de sportschool en af en toe een praatje maakt, zie je er nooit echt tegen op om te gaan fitnessen, daarnaast lijkt de tijd voorbij te vliegen als je het gezellig hebt.
  • 3) Hou resultaten bij! Bij je sportschool kun je vragen om elk maand je vooruitgang te meten (analyse spieren en meting van het vetpercentage) en vervolgens kun je die informatie delen met de dokter, trainer of diëtist. Hij of zij zal blij zijn dat je vooruitgaat, en zal je aanmoedigen om verder te gaan! Zo kun je weer met extra motivatie er tegen aan. Zelf is het natuurlijk ook motiverend om te zien dat je weer een kilo afgevallen bent.
  • 4) Herinner jezelf aan je doelen! Schrijf je fitness doelen op post-its en hang deze door het huis. Deze kun je dan op plaatsen zoals de koelkast en de koekjestrommel hangen. Elke keer als je een koekje wilt pakken en er staat op: “Niet doen, wordt je dik van!” zul je minder snel geneigd zijn ook echt een koekje te pakken.
  • 5) Geef jezelf een beloning! Het is motiverend om jezelf te belonen als je een doel bereikt hebt. Zo kun je bij elke kilo die je verloren hebt iets leuks gaan doen, zoals naar de film of uit eten. En als je halverwege je doel bent kun je bijvoorbeeld een paar dagen weg. Dit soort beloningen stimuleren zodanig, dat je onderbewust jezelf aanleert dat het leuk is om te sporten, omdat het tot beloningen zal leiden op de lange termijn.

Er zijn veel manieren om gemotiveerd te blijven, maar toch blijkt het steeds weer moeilijk te zijn. Met de tips hierboven moet het lukken om je doel te bereiken. Veel succes!

Stem of voeg dit bericht toe op:
Reageer hieronder, of trackback vanaf je eigen site.

21 Reacties to “5 tips om gemotiveerd te blijven fitnessen”

  1. Marieke zegt:

    Heel interessant artikel. Het probleem bij mij is dat ik geen tijd heb om naar de sportschool te gaan. Ik heb het een half jaar geprobeerd om te fitnessen maar het is me niet gelukt om het vol te houden.

    Eenmaal opzoek naar een oplossing heb ik thuisfitness gevonden op het internet. Dit was erg handig omdat ik dan snel een uurtje thuis kon trainen zonder daarvoor naar de sportschool te moeten.

  2. Samuel zegt:

    Ik wil heel graag op fitness,
    maar ik mag niet van me ouders! Ik ben nu 14 eb heb zelf thuis gewichten(beide 10 kilo) en ik doe elke dag een half uur buikspieroefeningen, maar me onderste blokjes willen niet lukken….

  3. Roy zegt:

    Ik zit al op fitness al een tijd, maar ik heb hetzelfde,
    Mijn onderste blokjes willen abosluut niet lukken.
    Weet iemand hier een oplossing voor??

  4. Rachid zegt:

    Samuel je moet hier eens op kijken vind je nuttige informatie.

    http://www.bodystore.nl/buikspieroefeningen/buikspieroefeningen.php

  5. Mustafa zegt:

    Hallo,

    ik ben 11 jaar en ik zit op fitness met mijn vrienden maar ik heb thuis ook loopband en boks zak en ab roller . maar mijn onderste willen ook niet weg (buikspieren wat moet ik doen ?? )

  6. AT zegt:

    Een geweldig artikel, dat ook echt werkt. Maar aan Samuel: waarschijnlijk willen je ouders het niet betalen, omdat het nou eenmaal zo duur is. Probeer ze over te halen.

  7. Inès zegt:

    Ik ben een meisje en wil graag een strak buikje. Die heb ik al maar ik zou graag van soort six-pack willen hebben. Welke oefeningen kan ik het best doen?

  8. Chris zegt:

    met welke oefeningen kweek je buikspieren?

  9. Joost zegt:

    ik ben nu 13 en ik vind het wel cool als je ee nbeetje een sixpack hebt.
    me moeder loopt al een paar weken te zeggen dat ik meer een buikje krijg en das niet echt leuk… dus ik dacht ”als ik nou een half jaar lang me lichaam niet laat zien en als ik een beetje een sixpack hebt dan zal ze opkijk :)
    dus deze tips hierboven vind ik ook best goed ;p
    bedankt.

  10. Max zegt:

    Ik zit op een Kracht en Conditie sport: Survival.
    Heb al bijna 8 blokjes terwijl ik 13 jaar oud ben!
    Echt een aanrader dus.

  11. anouk zegt:

    tot je de prijzen van de fitness ziet in deze tijden. daar worden we nou niet bepaald vrolijk van. de prijs schrikt je al bijna af als je wat minder te besteden hebt.

  12. Jay zegt:

    Je kan trainen tot je scheel ziet aan buikspieroefeningen, maar als je de onderste blokjes ook wilt zien moet je zorgen dat het vetlaagje weg is.
    Dat is immers wel een van de moeilijkste plaatsen van je lichaam om daar vet te verliezen.
    Veel cardiotraining zorgt voor een goede vetverbranding rond de buikzone en dus ook je ‘zwembandjes’ die je onderste 2 blokjes nog verbergt.

  13. Dylano zegt:

    Bedankt voor alle tips ik ben nu een maandje bezig en het begint al te lukken! Dus dit is echt een aanrader (14jr)

  14. ano zegt:

    geen zorgen over die onderste blokjes
    kijk bij deze afbeelding
    http://sport.infonu.nl/diversen/17565-hoe-krijg-je-een-sixpackwasbordje.html
    alles Max. behalve de onderste

  15. ano zegt:

    en zwemmen werkt bij mij ook goed voor de onderste en ook voor alle andere spieren biceps triceps enzo

  16. Toon zegt:

    gisteren was men eerste dag naar de fitness. morgen men 2de dag gaan fitnessen ik hoop dat het me lukt en dat ik na een paar maanden er beter uit zie. bedankt voor de 5 tips.

  17. Paul zegt:

    De onderste blokjes gaan het beste als je een trainingsbuddy hebt, ga plat op de grond liggen met je armen naast je.
    Til je hoofd een beetje op en laat je schouders net de grond raken.
    Dan hef je je benen gestrekt omhoog 50 tot 80 cm boven de grond.
    Laat nu je buddy je benen snel terug duwen en houd je spanning dusdanig dat je de grond niet raakt.
    Herhaal dit tot je een branderig gevoel krijgt en neem dan 30sec. pauze.
    Doe dit 3 maal per sessie, om de dag.
    Lukt het niet of is het te zwaar in het begin doe dit dan zonder de benen terug te duwen en ga het proberen op eigen kracht.

    je zult versteld staan hoe snel je dan toch je onderste blokjes krijgt.

    Succes.

  18. sharina zegt:

    ik ga nu bijna anderhalf jaar naar de sportschool
    ben al zichtbaar ‘dunner’ geworden,, maar mn buik en benen blijven
    ‘flink’
    ik ben bijna dagelijks op de sportschool (ma t/m vr) als er niks tussenkomt

    wat mij vooral motiveerd, is dat ik bijna dagelijks wat anders doe
    maandags en donderdags een parcourtje (met een groep conditie krachttraining)
    dinsdags doe ik steps en bodypump
    woensdags zumba
    donderdags voor het parcourtje een buikspierkwartier
    en vrijdags gewoon fitnessen

    ik merk dat het zo veel minder snel verveeld, en ja ik maak er tijd voor
    na een tijdje merkte ik dat het in mn agenda vast zit.. werken eten en dan uurtje sporten

    als ik nu een keer moet overslaan vind ik het vaak erg jammer.

    als je eenmaal over de drempel bent ga je het echt leuk vinden, en de variatie is ook erg belangrijk om het leuk te houden.

    alleen baal ik persoonlijk nog van mn buik en benen die werken nog niet echt mee.

    en verder kwa spieren,, tja een vrouw heeft minder spiermassa dus zal wat langer duren voor het echt zichtbaar gaat worden denk ik..

  19. Emin zegt:

    Ik zit nu net 3 weken op sportschool, vind het erg leuk. Doe alleen wat meer kracht dan cardio. Moet misschien binnenkort iets meer cardio gaan doen. Begin al wat blokjes te zien, hopelijk heb ik over jaartje wel mooi wasbordje.

  20. de zoon van binladen zegt:

    ik ga al sinds vandaag naar fitnes en ik drink nu ook elke dag shake en andere goede voedingen
    ontbijt ook vooral goed en sport goed dan lukt het bijna altijd om goed te trainen en vraag aan vrienden of ze ook willen fitessen een stuk gezelliger ik ben 14 jaar

  21. jan zegt:

    ik ben nu 13 jaar en bij gym als ik aan het omkleden ben zeggen jongens uit me klas dat ik het begin van sixpack heb maar ik doe niet eens aan een sport of fitness hoe kan ik me andere 4 blokjes ook halen als je van je ouders niet op een sport mag please help me?

Reageer hieronder