5 tips om gemotiveerd te blijven fitnessen

Hoge cholesterolwaardes zijn erg slecht voor het lichaam en verlaging van het cholesterol is voor sommige mensen noodzakelijk, omdat ze een grote kans hebben op vroegtijdig overlijden. Er zijn behandelingen voor, maar met de 10 tips hieronder zult u het zelf ook kunnen doen.

Hieronder vindt je advies over wat je het beste kunt doen om je cholesterol te verlagen. De onderstaande tips moeten een maand lang gevolgd worden en dan zou je zichtbaar resultaat moeten zien bij een meting.

  • 1. Het eerste wat je moet doen is het eten van rood vlees te verminderen in je dagelijkse voeding. Je moet deze vervangen met wit vlees (gevogelte) en vis met een laag vetgehalte niveau.
  • 2. Het is absoluut noodzakelijk om minder verzadigde vetten te eten. Dit betekent dat je moet beginnen met drinken van magere melk in plaats van volle melk en moet stoppen met het eten van vette room en vette kaas. Lichte producten zijn misschien niet zo lekker als de vette, maar ze kunnen wel je leven redden.
  • 3. Een gezonde voeding is een gezonde spijsvertering. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan vezels (zoals granen en muesli) zullen uiteindelijk helpen je cholesterol te verlagen d.m.v. het elimineren van de voedingsvetten.
  • 4. Als je uit eten gaat dan zul je al snel voedsel eten dat slecht is voor je cholesterolniveau. Je kunt proberen restaurants uit te kiezen met gerechten die goed zijn voor je cholesterol of vragen naar deze gerechten. Ook is het verstandig om de friet bij gerechten te laten staan, maar wel de salade te eten.
  • 5. Een goede tip is: beweeg! Doe fanatiek elke dag aan sport of fitness, of ga elke dag wandelen. Naast dat het goed is voor je conditie is het ook goed voor je cholesterolniveau.
  • 6. Tropische oliën zijn slecht voor je. Als je een lager cholesterolniveau wilt moet je beginnen met plantaardige oliën (olijfolie is de beste keuze) of koolzaadolie.
  • 7. Lees altijd het etiket op de voedingsproducten die je koopt om er zeker van te zijn wat voor vetten het product bevat (geen verzadigde vetten).
  • 8. Het is verstandig minder alcohol te drinken, omdat het cholesterolniveau kan laten stijgen. Recent onderzoek wijst echter uit dat één glas rode wijn per dag het niveau van je cholesterol juist kan laten zaken.
  • 9. Een cholesterolverlagende medicatie kan voorgeschreven worden door de arts en het kan nooit kwaad om hier meer informatie over te vragen.
  • 10. Als laatst is het handig een cholesterolverlagend dieet te volgen. Binnekort vind je hier speciale recepten op de website.
Reageer hieronder, of trackback vanaf je eigen site.

21 Reacties to “5 tips om gemotiveerd te blijven fitnessen”

  1. Marieke zegt:

    Op welk wetenschappelijk onderzoek zijn deze adviezen gebaseerd?

  2. Samuel zegt:

    De adviezen zijn gebaseerd op verschillende betrouwbare brochures en websites.

  3. Roy zegt:

    Hoe sta je trouwens tegenover het eten van plantensterolen? Onderzoek heeft aangetoond dat plantensterolen de cholesterolopname uit de darm remmen, waardoor het LDL-cholesterolgehalte verlaagd kan worden. Plantensterolen zitten in plantaardige oliën, noten en granen. Wellicht een aardige aanvulling op je artikel..

Reageer hieronder